מה ראיתי והנה?

מה בין PRADA לבין הפרשת חלה?

והיכן לא אהיה תיירת אלא אשה במסע?

ולמה לא אכתוב בשבוע הבא?

לפני שנה וחצי בערך ביקרתי בתערוכה בגלריה שנקראת בית בנימיני בדרום תל אביב. הגלריה הזו מציגה בעיקר עבודות קרמיקה ברמה מאוד גבוהה אבל לא רק. בדרך כלל אני מצלמת את העבודות שמעניינות אותי.

 prada
פדי מרגי, קמח הוא קמח הוא קמח

העבודה הזו – מדמה חבילות של קמח שעל האריזה המיוחדת שלהן כתוב PRADA.

האמן פדי מרגי קורא לעבודה קמח הוא קמח הוא קמח. וכך הוא כותב:

חיכוך. עימות. מניפולציה. איפה הגבול? יש בכלל גבול?

הכי טוב דימוי, הכי כיף.

מי צריך מקור? ברוך הבא "ייצוג" להתראות אותנטיות.

הכי נכון לחיות את האריזה לא את המוצר.

השאלה בעת הזו, יש בכלל מוצר?

איזה לחם טעים…איזה ריח… קמח PRADA אמרה האם לבנה.

נכון טעים? …מאוד. ענה…

כמו של סבתא.

למען הגילוי הנאות אומר שכבר הרבה זמן אני מחכה להעלות את האמנות הזו לפוסט שאני כותבת. אבל השבוע הדברים מתחברים בזכות הפרשת חלה עולמית שהייתי שותפה לה ביום חמישי שעבר במתחם התחנה בנוה צדק בתל אביב. 750 נשים. 400 אמריקאיות שהגיעו לארץ במסגרת ארגון שנקרא Jwrp –Jewish Women's Renaissance Project  שתיכף אספר עליו בהרחבה ועוד 350 נשים תל אביביות. ההפרשה התקיימה בתוך מבנה במתחם שהיה מסודר עם כל המרכיבים הנדרשים מוכנים על השולחנות. זו הייתה חוויה מדהימה ועוצמתית, במיוחד שידענו שבמקביל מתקיימות עוד הרבה מאוד הפרשות חלה בכל העולם בו זמנית.   הקופסאות הוורודות על השולחנות – בכל אחת מהן הייתה כבר שקית עם 3 כוסות קמח. אני מודה שאפיתי את החלות ביום שישי והן היו טעימות מאוד. התרגשתי בעיקר מהמפגש המיוחד שג'ולי מלוס אנג'לס שעמדה לידי וחוותה לראשונה הכנת הבצק. הצילומים חלקיים ביותר. הייתה שם מוזיקה נהדרת של רות נודלמן, הייתה שם הרבנית ימימה מזרחי והיינו אנחנו. נשים יהודיות לשות בצק לחלה. בהשראת שרה אמנו.

הפרשת חלה (1)

הפרשת חלה, 750 נשים מארצות הברית ומתל אביב, נוה צדק.

מי הנשים שהגיעו מארה"ב?

כבר לפני שנה גיליתי שמתקיימים מסעות של נשים יהודיות שמגיעות לארץ לשבוע ימים וחוות יהדות, ציונות וערכים. המסע של אוקטובר כלל 400 נשים, בנובמבר יהיו 200. לכל מסע מצטרפות נשים ישראליות ללוות את המסע. המכנה המשותף הוא אמהות. כולן אמהות. הקהילה שנוצרה בארץ בעקבות ליווי המסעות הללו נקראת אמהות עם מהות.

לשמחתי הרבה אני מצטרפת למסע של נובמבר. אני יוצאת כמדריכה מלווה של חלק מהנשים הישראליות ואהיה שותפה לכל המסע בארץ. מתחילים עם מזוודה בשדה התעופה אך לא טסים. לכן – אינני תיירת אהיה אשה במסע. אני מאוד מתרגשת. מרגישה סוג של שליחות.

ומה ראיתי והנה?

חורגת ממנהגי ומבקשת לשתף אתכם בשני ספרים חדשים שיצאו לאור במהדורה מחודשת. שניהם מפרי עטו של יונדב קפלון, מורה רוחני וידיד שלי כבר הרבה שנים. הראשון הוא הספר 'ראיתי והנה' שהוא ספר עם תרגילי יצירה וסדנאות כתיבה בהשראת פרשות השבוע ומועדי ישראל. ספר המתאים למחנכים, למדריכים בסניפים, ואפילו בשולחן השבת. אני מודה שהרבה מאוד סדנאות מתוך הספר חוויתי בעצמי וגם העברתי. והשני – 'שבת מוזרה ביער' שיש בו סיפורי חסידים וסיפורים בני ימינו. ממליצה בחום על כל אחד מהספרים. במידה ותתעניינו –

תוכלו להתקשר ל 052-7204664.

שבת שלום,

ליאורה