נדמה שהכותרת לוקחת אותנו במיידית למחשבה על כדורים לרפואת הגוף או הנפש או לשניהם. אבל הפעם אני מבקשת לברך את השנה החדשה בשני כדורים פעם ביום של ד"ר לק, למי שלא מכיר מדובר בכדורי גלידה. שנזכה שכדורי גלידה ימתיקו לנו, לפחות פעם ביום, את היום.
צילמתי את הפרסומת כפי שהופיעה על חנות הגלידה של ד"ר לק, ביפו. באחת הפעמים השנה, כשפינינו מעט זמן על מנת לחוות את הים לאורך הטיילת של תל אביב עד שהגענו ליפו. כמה מעט אנחנו זוכים לעשות את זה. מקווה שהשנה יהיו יותר.

לא קולטת, השנה במיוחד, שראש השנה בשבוע הבא, הוא הגיע במהירות גדולה מאוד מראש השנה שעבר. השנה במיוחד אני מתרגשת כי אני חוגגת יום הולדת 60, נולדתי בכ"ו אלול, ממש כמה ימים לפני. זכות גדולה להגיע ליום ההולדת הזה, מודה ומברכת מאוד על הזכות שיש לי. זה לא מובן מאליו.  מהרהרת יחד אתכם על כברת הדרך שעברתי בעשור האחרון, עם הקמת גלריה אורייתא, בית לתרבות יהודית, בבית הפרטי שלנו. עם התערוכות הרבות של אמנים מדהימים, עם הסדנאות הרבות שערכתי ובזכותם נפגשתי עם כל כך הרבה אנשים שהאירו את הגלריה/ הבית.
עם ההתחברות בחצי שנה האחרונה ל'בשביל האמנות', חברנו יחד – המוזיאון בהזורע, הגלריה בבית חנקין בכפר יהושע, הגלריה במרכז ההנצחה בטבעון והגלריה באורנים ואני – לשביל משותף.
השנה בחרתי להיכנס לחודש אלול בהומור, אני מארחת בגלריה את התערוכה 'הנני העני ממ.ע.מ' של האמן יאיר גרבוז. אין ספק, שהתערוכה מעוררת לחשיבה והתבוננות נוספת. במסגרת 'בשביל האמנות' אנחנו פותחות עונה עם אירועים מגוונים, שיהיו בכל אחד מהאתרים. אני עורכת שיח בגלריה עם יאיר גרבוז והרבנית דבורה עברון, שהיא מנהלת המכון למנהיגות הלכתית במדרשת או"ת לינדנבאום. האירוע נקרא 'נשמט יהודי/ נשמת יהודי והוא יתקיים ביום שישי, ה' תשרי, 14.9.18 בשעה 11.00 בגלריה. מוזמנים בשמחה. ההזמנה מצורפת בסוף.

בין התערוכה של נורית גור לביא ליאיר גרבוז, זכיתי לארח את האמנית איילת דיין שוורץ, בתערוכה שנקראה 'נופי נפש', תערוכה שנגעה בלבבות הצופים בה. ובמסגרת התערוכה גם התקיים ערב עם המשוררת אפרת מישורי, בפרויקט מצוין של משרד התרבות – 'חודש הקריאה אצלך בבית'. היה מפגש מרתק.
        ערב עם אפרת מישורי

התערוכה, 'נופי נפש' בזכות הדר מרום, צילום: ענבל ויסמן

ובשבוע שעבר היה ערב עם נתנאל גולדברג, שיצר מעגל שירת תפילה, והגיעו למעגל הזה אנשים מכל כך הרבה מקומות וישובים בסביבה, ונוצרה תפילה ייחודית למקום ובזמן המיוחד שאפשר כניסה לשנה החדשה שבפתח. יש לו שיר מקסים שהוא כתב ונקרא 'נהר של אור': "למד אותי להיות נהר של אור אל לבבות העולם, למד אותי לשרת את ליבו של העולם, ברא בי יצר טוב לעובדך באמת, ואל יתנגש אמת שלי עם אמת של אחר.." שנזכה.
 נתנאל גולדברג

מברכת על ההזדמנות ערב ראש השנה, לשתף ולאחל.
אני מבקשת לסיים במילותיה של רוניה, חברה טובה שלי, שכתבה את הברכה היפה הזו, ואני ראיתי בה תפילה: " שנזכה לשנה בה נצמח ויצמחו עימנו האנשים הרצויים לנו, המחזקים אותנו לחיות חיים המכבדים את היותנו ברואיו. הלוואי שנשתכלל השנה בהבנתנו ונהיה יותר חופשיים לזהות את הזכויות הגדולות שהוא מזכה אותנו בכל יום ויום."
שנה טובה ומתוקה,

ליאורה