ביום רביעי שעבר הוזמנתי על ידי אמי לקונצרט של מוסיקת ג'אז חם, במודיעין.
שמחתי על ההזמנה ולמען הגילוי הנאות אומר שאני מאוד אוהבת מוסיקת ג'אז.
למחרת בבוקר, בדרכי חזרה הביתה להושעיה קיבלתי שיחת טלפון ששינתה את מסלול הנסיעה שלי
והשפיעה עלי בכל הסופ"ש.
ימקר, אשתו המדהימה של תומר (שאמצנו כבר לפני הרבה שנים כשלמד יחד עם שיר בבית הספר בהושעיה כשהם הגיעו במבצע שלמה לארץ) הייתה בבית חולים לניאדו בהמתנה ללידת ילדם השני.
משיחת הטלפון שלה הבנתי שהיא תשמח שאגיע לבית החולים. אמנם בעדינותה היא אמרה שלא רוצה
להטריח אותי אבל הרגשתי עד כמה יהיה משמעותי עבורה שאגיע לבית החולים.
הגעתי ביום חמישי בצהרים. התהליך היה ארוך. אספר רק שהייתי שם עם נורית שוורץ, דולה מקסימה ומצוינת, איריס חן, המיילדת המעולה שקיבלה אותנו ביום שישי בחדר הלידה, ועוד מיילדות שהיו כולן שליחות נאמנות ורופא אחד מדהים שבסופו של תהליך החליט ליילד בניתוח קיסרי כי כך היה נכון לעשות. בשעה 1.15 בליל שבת נולד בן, במזל טוב ובשעה טובה. ואני מודה שזכיתי. זכיתי שנפתחה לי דלת ללוות יולדת כל כך יקרה לליבי. התרגשתי והודיתי. היינו שם יחד כל השבת, עם הרבה חיבור לגוף ולנשמה.
אני משתפת בסיפור הזה כי זו הייתה חוויה מתקנת מהרבה בחינות מהחוויה הראשונה שנחוותה בבית חולים איכילוב. ואני מספרת את זה כי חשוב לדעת כמה מילה טובה היא משמעותית וגם כיצד היא נאמרת. יש לי רק מילים טובות לספר על הצוות של לניאדו שהיו פשוט במיטבם ועשו השתדלות גדולה כדי לתת לימקר תחושה טובה.
והיום-
כשהגעתי לבית הדפוס על מנת לקחת את ההזמנות שהדפסתי לתערוכה 'הארת פנים' של אסנת רייזמן בן שלום, ראיתי חוברת שעוסקת בטיפוגרפיה של האות העברית. משהו משך אותי לפתוח ולקרוא את ההקדמה שכתב המעצב נדב עזרא, שנחשב לשם דבר בעולם עיצוב האותיות. והוא כותב שם שהוא גילה שיש משהו ייחודי לאותיות העבריות שאין בשום שפה אחרת. הגילוי נעשה כשהוא ואשתו חוו טלטלה בקשר ביניהם בשנה החולפת. בזכות הטלטלה הזו הוא גילה שגם באותיות האלף בית, מתקיימים אותם הכוחות אשר יצרו את הטלטלה והכוחות שהחזירו אותם לדרך האהבה. הכוח הראשון הוא הכוח ההורס: זה סוג של תנועה שמטרתה לערער את השקט וליצור הפרעה בסימטריה. הכוח השני, כוח מתקן: מופיע ביחס תומך לכוח ההורס ומטרתו להחזיר שוב את השקט, על ידי יצירת סימטריה חדשה שמשלימה את התנועה הקודמת וכך למעשה נוצר אופי חדש, יציב והדוק.
מדהים ויפה. אמירה פילוסופית על האותיות העבריות. זה בוודאי מתקשר לחוויית הלידה הראשונה שהכוח ההורס היה הדומיננטי בה והשנייה שהייתה בבחינת חוויה מתקנת.
אני חושבת על כך גם בהקשר של פרשת השבוע – פרשת קורח, שהוא עם עוד 250 איש קראו תיגר על מנהיגותם של משה ואהרון. כמה כוח הורס היה שם.
ובכלל, חווינו השבוע כל כך הרבה מילים שהיה בהן הרס. הלוואי שניקח על עצמנו להיות במקום המתקן,
במקום שמנסה ליצור סימטריה והרמוניה ללא העלבה והשפלה של אף אחד. הלוואי.
מאחלת מזל טוב לזהרה אחותי שחוגגת היום יום הולדת והיא מבחינת כוח מתקן בעולם, שתזכה להמשיך לעשות טוב ולהשפיע בכל העולמות שהיא שליחה בהם.
היום ראש חודש (הנכדות בנות חודשיים),
מאחלת חודש מבורך בטוב ושבת שלום,
ליאורה

רשמו לפניכם –
"הארת פנים" – תערוכת היחיד של אסנת רייזמן בן שלום,
מציגה ללא מילים בעזרת צבעי שמן על בד מסע/משא של עולם פנימי מופנם,
הלכי רוח, דרך ציורי נשים, דיוקן אישי ונופים.
התערוכה 'הארת פנים' תיפתח ביום שישי, ט"ז תמוז 3.7.15 בשעה 11.00 בגלריה,

אשמח מאוד לארח אתכם.

תמונה: אסנת רייזמן בן שלום, פרט מציור נוף