'כמהה לרגע' של האמנית לאה וינשטיין

"כמהה לרגע"  לאה נחה וינשטיין

אוצרות: חיה גרץ רן / ליאורה לוי
פתיחת התערוכה ושיח גלריה: יום שישי, י חשוון תשע"ט, 19.10.18 בשעה 11.00 בגלריה אורייתא, גני טל 16 הושעיה

לאה מציירת מתוך התבוננות על העולם בעין רגישה. ציוריה ריאליסטיים ועם זאת מצוירים במשיכות מכחול חופשיות המביעות את העושר הפנימי של כתמי צבע שמתמזגים זה בזה ברכות.
לתערוכה בחרנו גוף עבודות שיש בו נופים, שאהובים עליה מאוד ובעיקר ציורים שמנציחים סיטואציות חיים ברגעי התכנסות וריכוז בעשייה של דמויות משמעותיות מחייה.
נכדים ברגעי משחק משותף, נכדה שקוראת ספר או נכד שמנגן בפסנתר.
רגעי 'קודש' מאפיינים קבוצת עבודות נוספת. לימוד נשים בבית המדרש, אמא שלה, שמדליקה נרות שבת או הציור הטרי של נכד בבר מצווה ליד הכותל. לאה מצלמת את הרגעים הללו ואז מציירת אותם בצבעי שמן על בד.
התערוכה מציגה גם רישומים שנוצרו בחודשים האחרונים תוך כדי המתנה במרכזי ריפוי ברחבי הארץ. רישומים אלה מצוירים ביד קלילה ובעין רגישה לסובבים ויוצרים רישום רגיש של מציאות חדרי המתנה.
על האמנית:
לאה פעילה כל חייה למען הזולת, לעשיית חסד גדולה ברגישות למען אחרים כמעט ללא הפסקה ולראשונה היא מאפשרת לעצמה לומר שהיא 'כמהה לרגע'. התערוכה הזו היא בבחינת מרחב אישי במקום ובזמן לשהות בו כיוצרת.

בשנים האחרונות לאה מציירת כתלמידה בסטודיו של האמנית חיה גרץ רן שמלווה את יצירתה בהערכה רבה:

"לאה מסרבת להגדיר עצמה כאמנית. זוהי מהות כוח יצירתה. השילוב של צניעות בלתי מזויפת עם צורך בלתי נשלט לצייר בכל עת, בכל מקום .

במהלך נסיעה, בעצירה למנוחה בצד הדרך, בהמתנה לתור בקופ"ח, לרשום סקיצות מהירות  בעט כדורי, טוש או בצבעי מים אם על דפים מזדמנים או על גבי בלוק ציור קטן . אשד של יצירה הפורץ גבולות בין הבית, הזוגיות הנהדרת, הבישולים, טיפוח הגן, הנסיעות לנכדים או הטיפול המסור באם הקשישה.

בתוך המילה אמנית טמונה הברכה  :"אמן". האם זה מקרי. הברכה בתוכה?

אוהבת להתבונן בלאה, בשעות הסטודיו שלנו. בהן היא שועטת בלהט, לעבר הבד. כאן היא מרשה לעצמה לחרוג מגבולות המשמעת והסדר המצופים ממנה, ביום-יום. נוגעת, מתלכלכת, בצבעוניות נועזת. פלטת הצבעים שלה נעה בין תכלת עזה לירוק, ואדום וצהוב . תמיד בתחושת תסכול  שהזמן שעומד לרשותנו (3 שעות השיעור) אינו מספיק. ויש עוד כל כך הרבה נושאים בהם טרם נגעה. זוהי תמציתה של לאה שהצורך לצייר בוער בקרבה, לעניות דעתי בהחלט…אמנית."  חיה גרץ רן

נעילת התערוכה ב 30.11.18

תמונות מהתערוכה