התערוכה 'הנני העני ממ.ע.מ' של האמן יאיר גרבוז,

פתיחת התערוכה ושיח גלריה עם האמן
ביום חמישי כ"א אב תשע"ח 2.8.18 בשעה 20.00

בגלריה אורייתא, גני טל 16 בהושעיה.

"מעטים האמנים שהטביעו חותמם בהיסטוריה של האמנות המודרנית או הפוסט מודרנית. הכוונה  לאמנים שיצרו שפה ייחודית בתחום הציור והפיסול, שפה שגם אם קשה להבינה, ולהתמודד אתה, יוצרת קווי אפיון ייחודיים ליוצר.  אחד מאלה שיצר שפה אמנותית משלו, גם אם שילב בה אלמנטים מוכרים וידועים של מוריו או חבריו, הנו יאיר גרבוז." (דוד גדנקן)

בציורים המוצגים בתערוכה, יאיר גרבוז עושה שימוש בציטוטים, מטבעות לשון, שלקוחים מארון הספרים היהודי/ישראלי ומתכתבים עם המקורות.
המילה הכתובה היא אלמנט חשוב בציורים ושוות ערך למרכיבים הצורניים יחד עם הדימויים המרובים התובעים התבוננות מעמיקה.

בתערוכה הנוכחית של גרבוז יש כמה מאפיינים המופיעים במרבית יצירותיו כמו דיקטים צבועים בלבן, צבעוניות שמרביתה בשחור לבן, מעט קולאז'ים, יכולת רישום מצוינת עם יצירת קומפוזיציה ומרקם ציורי של אלמנטים שונים המתחברים יחד ליצירה משולמת. חוש הומור, שהנו כלי כה מושחז ביצירותיו האמנותיות הן מבחינה ויזואלית והן לשונית, נוכח בתערוכה.

'זה מקורי? זה מהמקורות' שמה של אחת העבודות מעלה סימני שאלה הנוגעים בקשר בין אמנות ויהדות ומהווה פתיח לשיח. תערוכה זו המוצגת בגלריה אורייתא בהושעיה מבקשת ליצור שיח ודיאלוג מחבר בין מגזרים שונים מתוך מחשבה ואמונה שהאמנות יכולה להוביל שינוי חברתי.

נעילת התערוכה ב 2.10.18
קרדיט צילומי פתיחה, עופרי לוז,

תמונות מהתערוכה